Առողջապահության ազգային ինստիտուտ (Հիգիենա, մասնագիտական ախտաբանություն և թունաբանություն)

Հարցեր
  1. Հիգիենայի զարգացման հիմնական էտապները:
  2. Սննդագիտության ժամանակակից պատկերացումները, հայեցակարգերը և զարգացման հեռանկարները:
  3. Ռացիոնալ սննդի սկբունքները: Հաշվեշռված սննդի հայեցակարգը:
  4. Օրգանիզմի էներգածախսը, էներգիայի և նուտրիենտներիհանձնարարվող հիգիենիկ նորմերը: Մարմնի հավելյալ զանգված, գիրացու, ոորոշման եղենակները:
  5. Սպիտակուցներ, պահանջը, դերը մարդու սննդում, քանական և որակական նորմավորման ժամանակակից սկզբունքերը:
  6. Ճարպեր, պահանջը, հիգիենիկ նշանակությունը:
  7. Ածխաջրատներ, դրանց նորմավորումը, դերը մարդու սննդում: Մաքրազտված (ռաֆինացված) և «պաշտպանված» ածխաջրատներ:
  8. Վիտամիններ, դասակարգումը, նշանակությունը մարդու սննդում:
  9. Ջրալուծ վիտամիններ, նշանակությունը, նորմավորումը և անբավարության հետևանքները:
  10. Ճարպալուծ վիտամիններ, նշանակությունը, նորմավորումը և անբավարության հետևանքները:
  11. Վիտամինային անբավարարության պատճառները, տեսակները և կանխարգելումը:
  12. Հանքային տարրեր, դասակարգումը, նշանակությունը մարդու սննդում:
  13. Սննդային թունավորումներ, դասակարգումը: Սննդային տոքսիկոինֆեկցիաներ, համաճարակաբանությունը և կանխարգելումը:
  14. Սննդային բակտերիալ տոքսիկոզներ, կանխարգելումը:
  15. Սննդային միկոտոքսիկոզներ, կանախարգելումը:
  16. Սննդային թունավորումներ ոչ միկրոբային ծագման:
  17. Թունավորումներ քիմիական նյութերով(քսենոբիոտիկներով):
  18. Հացի կենսաբանական և սննդային արժեքը: Որակը բնորոշ ցուցանիշները, արատները:
  19. Կաթի և կաթնամթերքի դերը մարդու սննդում:
  20. Կաթը որպես մարդկանց հիվանդություններ փոխանցող գործոն:
  21. Մսի և մսամթերքի կենսաբանական և սննդային արժեքը:
  22. Մսի միջոցով մարդուն փոխանցվող ինֆեկցիոն և հելմինթային հիվանդությունները:
  23. Ձկան կենսաբանական և սննդային արժեքը: Ձկան սանիտարական գնահատականը:
  24. ԽԵԿ միսը և ձուկը որպես հելմինթոզների փոխանցման գործոն:
  25. Ձվի սննդային և կենսաբանական արժեքը: Համաճարակաբանական նշանակությունը:
  26. Մրգերի և բանջարեղենի դերը մարդու սննդում:
  27. Սննդային ճարպեր:
  28. Սննդամթերքի պահածոյացման եղանակները:
  29. Կենսաբանական ակտիվ հավելումներ: Դասակարգումը:
  30. Սննդային հավելումներ, դասակարգումը, պահանջներ դրանց կիրառման վերաբերյալ:
  31. Սննդամթերքի անվտանգություն: Անվտանգության ցուցանիշներ:
  32. Կենցաղային և խմելու նպատակով ջրամատակարարման աղբյուրի ընտրության հիմնական սկզբունքները:
  33. Ջրամատակարարման աղբյուրների տեսակները, դրանց սանիտարահիգիենիկ բնութագիրը, սանիտարական պաշտպանության հիգիենիկ սկզբունքները:
  34. Ապակենտրոնացված տնտեսակենցաղային ջրամատակարարմանը ներկայացվող հիգիենիկ պահանջները:
  35. Խմելու ջրի որակին ներկայացվող պահանջներ:
  36. Ջրի որակի լավացման մեթոդները և սկզբունքները:
  37. Ջրի վարակազերծման մեթոդների համեմատական հիգիենիկ բնութագիրը:
  38. Կեղտաջրերի մաքրման, վնասազերծման և վարակազերծման մեթոդների հիգիենիկ բնութագիրը:
  39. Ջրամատակարարման համակարգի աղտոտման աղբյուրները և դրանց բնութագիրը, ջրամբարների սանիտարական վիճակը և պաշտպանությունը:
  40. Ջրային օբյեկտների աղտոտվածության հիգիենիկ չափանիշները(ՍԹԽ):
  41. Բնական ջրերի հանքային կազմի հետ կապված հիվանդությունների զարգացումը:
  42. Ջրային գործոնի համաճարակաբանական նշանակությունը:
  43. Ջրային օբյեկտների արտադրական կեղտաջրերով աղտոտումից պաշտպանվելու միջոցառումներ, սանիտարական կանոններ և նորմեր:
  44. Խմելու ջրի որակի լաբորատոր –արտադրական հսկողության բովանդակությունը և կազմակերպումը:
  45. Հողի կազմի և հատկության հիգիենիկ նշանակությունը:
  46. Հողի սանիտարական պաշտպանություն և բնակավայրերի մաքրման հիգիենիկ պահանջները:
  47. Հողի աղտոտման աղբյուրները, էկզոգեն քիմիական նյութերի հիգիենիկ նորմավորումը:
  48. Հողի կենսաբանական և քիմիական աղտոտման աստիճանի հիգիենիկ գնահատում:
  49. Հողի համաճարակաբանական նշանակությունը: Ինքնամաքրում:
  50. Օդի աղտոտման աղբյուրները ժամանակակից պայմաններում, համեմատական հիգիենիկ բնութագիրը:
  51. Աղտոտված մթնոլորտային օդի ազդեցությունը մարդու առողջության, կյանքի սանիտարական պայմանների վրա:
  52. Մթնոլորտային օդում վնասակար նյութերի հիգիենիկ նորմավորման սկզբունքները և մեթոդները (ՍԹԽ, ԱԿԱՄ (ОБУВ)):
  53. Երեխաների և դեռահասների ֆիզիկական զարգացման հետազոտության մեթոդները:
  54. Ֆիզիկական զարգացման աքսելերացիա:
  55. Աճող օրգանիզմի անատոմոֆիզիոլոգիական առանձնահատկությունները:
  56. Երեխաների առողջական վիճակի գնահատումը: Առողջական խմբեր: Դպրոցում ուսանելու պատրաստվածության որոշումը:
  57. Ուսումնա-դաստիարակչական գործընթացի հիգիենիկ հիմունքները:
  58. Նախադպրոցական և դպրոցական երեխաների օրվա ռեժիմի կազմման հիգիենիկ հիմքերը:
  59. Նախադպրոցական հիմնարկների նախագծմանը, սարքավորումներին ներկայացվող պահանջներ:
  60. Դպրոցների նախագծմանը, սարքավորումներին ներկայացվող պահանջներ:
  61. Աշխատանքի հիգիենան, խնդիրները, զարգացման համառոտ պատմությունը:
  62. Թունաբանությունը որպես աշխատանքի հիգիենայի կարևորագույն բաժին:
  63. Արտադրական թույներ: Տեսակները, դրանց ազդեցությունը օրգանիզմի վրա, ներթափանցման ուղիները:
  64. Արտադրությունում թունավոր գազանման նյութերի և օրգանական լուծիչների հիգիենիկ բնութագիրը, ազդեցությունը օրգանիզմի վրա:
  65. Արտադրական պայմաններում մետաղների և նրանց միացությունների ազդեցությունը օրգանիզմի վրա:
  66. Արտադրական միջավայրի վնասակար գործոնների նորմավորումը, ՍԹԽ և այլն:
  67. Փոշին որպես վնասակար արտադրական գործոն:
  68. Փոշու ազդեցությամբ պայմանավորված հիվանդություններ և դրանց կանխարգելումը:
  69. Լուսավորությունը արտադրությունում, անհրաժեշտությունը, հիգիենիկ գնահատումը:
  70. Արտադրական օդափոխության տեսակները և նշանակությունը:
  71. Արտադրական ցնցում և դրա հիգիենիկ նշանակությունը:
  72. Արտադրական աղմուկ, ուլտրաձայն, ինֆրաձայն, ազդեցության կանխարգելումը:
  73. Կանանց աշխատանքային հիգիենայի հիմնական խնդիրները և առանձնահատկությունները:
  74. Մթնոլորտային ճնշում (բարձր և ցածր), կեսոնային հիվանդություն, կանխարգելման ուղիները:
  75. Միկրոկլիմայական պայմանները աշխատավայրում: Հիմնական ցուցանիշները:
  76. Աշխատանքային գոտու օդում քիմիական նյութերի նորմավորումը:
  77. Մասնագիտական հիվանդություններ և դրանց կանխարգելումը:
  78. Անհատական պաշտպանության միջոցները արտադրությունում:
  79. Ատոմակայանները և դրանց արտադրական վնասակարությունները: Հայկական ատոմակայան:
  80. Սանիտարապաշտպանիչ գոտու հիգիենիկ պահանջներ:
  81. Աշխատանքի ֆիզիոլոգիա, մտավոր և ֆիզիկական աշխատանք, հոգնածություն:
  82. Աշխատանքի հիգիենան թունաքիմիկատների և հանքային պարարտանյութերի հետ աշխատանքի ժամանակ, կանխարգելիչ միջոցառումներ:
  83. Իոնացնող ճառագայթման բնական աղբյուրները:
  84. Իոնացնող ճառագայթման աղբյուր հանդիսացող սարքավորումների օգտագործումը բժշկության մեջ:
  85. Ռենտգենոլոգիական և ռադիոախտորոշման հետազոտությունների ժամանակ հիվանդների ռադիացիոն անվտանգություն:
  86. Բուժանձնակազմի ռադիացիոն անվտանգությունը ռադիոախտորոշման և ճառագայթային թերապիայի ժամանակ:
  87. Ռադիոակտիվ թափոնների վնասազերծման մեթոդները:
  88. Հիվանդանոցների հողամասին, մասնաշենքերի հատակագծին ներկայացվող պահանջներ:
  89. Ներհիվանդանոցային ինֆեկցիաների կանխման հիգիենիկ միջոցառումները:
  90. Շրջակա միջավայրի ֆիզիկական գործոնների հիգիենիկ բնութագիրը:
  91. Շրջակա միջավայրի գործոնների ազդեցության ռիսկի գնահատման մեթոդոլոգիան (հիմնական էտապները):
  92. Շրջակա միջավայրի գործոնների ազդեցությամբ պայմանավորված որոշ հիվանդությունների նկարագրություն:
  93. Մթնոլորտային օդի ֆիզիկական հատկությունների հիգիենիկ նշանակությունը:
  94. Մթնոլորտային օդի քիմիական կազմը և ազդեցությունը մարդու օրգանիզմի վրա:
  95. Արևային ճառագայթում, կենսաբանական և հիգիենիկ նշանակությունը:
  96. Ակլիմատիզացիայի հիգիենիկ հիմնախնդիրները:
  97. Կլիմայական գործոնների հիգիենիկ բնութագիրը (բարձր, ցածր մթնոլորտային ճնշում, եղանակային պայմաններ և այլն), ազդեցությունը մարդու օրգանիզմի վրա:
  98. Եղանակի հիգիենիկ բնութագիրը, ազդեցությունը մարդու առողջության վրա:
  99. Ուռուցքածին նյութերը և դրանց հիգիենիկ գնահատումը:
  100. Ուրբոէկոլոգիա: Քաղաքային բնակչության կենսական միջավայրի աղտոտումը: