Երևանի պետական համալսարան (Փիլիսոփայություն)

Специальность
Вопросы
  1. Փիլիսոփայության պատմության և պատմության փիլիսոփայության առանձնահատկությունները:
  2. Հումանիտար և բնագիտական մշակույթների փոխհարաբերության մետաֆիզիկական (տրանսցենդենտալիստական) հայեցակարգը:
  3. Հումանիտար և բնագիտական մշակույթների փոխհարաբերության պոզիտիվիստական հայեցակարգը:
  4. Հումանիտար և բնագիտական փոխհարաբերության դուալիստական (հակաինտերակցիոնալիստական) հայեցակարգը (Դիլթայ, Վինդելբանդ, Ռիկկերտ):
  5. Հումանիտար և բնագիտական մշակույթների փոխհարաբերության դիալեկտիկական (փոխլրացման ) հայեցակարգը:
  6. Աշխարհի փիլիսոփայական իմաստավորման առաջին փորձերը:
  7. Հին հունական փիլիսոփայության ընդհանուր բնութագիրը: Կեցության իդեալիստական և մատերիալիստական ըմբռնումները:
  8. Միջնադարյան մշակույթի և փիլիսոփայության ընդհանուր բնութագիրը: Հոգու և մարմնի, բանականության և հավատի, էության և գոյության հիմնախնդիրները:
  9. Միջնադարյան հայ փիլիսոփայության բնորոշ գծերը:
  10. Փիլիսոփայության անհաղթյան ըմբռնումը:
  11. Վերածննդի մշակույթի և փիլիսոփայության մարդակենտրոն բնույթը: Հումանիզմ:
  12. Բնափիլիսոփայությունը՝ որպես Վերածննդի յուրահատուկ փիլիսոփայություն:
  13.   Վերածննդի հարցը հայ պատմափիլիսոփայության մեջ:
  14. Նոր ժամանակների մշակույթի և փիլիսոփայության ընդհանուր բնութագիրը:
  15. Գիտական ճանաչողության մեթոդի հիմնախնդիրը Նոր Ժամանակի փիլիսոփայության մեջ: Էմպիրիզմ և ռացիոնալիզմ:
  16.   Լուսավորականության սոցիալ-պատմական նախադրյալները: 18-րդ դարի հայ լուսավորական փիլիսոփայության առանձնահատկությունները:
  17. Պատմության փիլիսոփայության հիմնահարցերը գերմանական դասական փիլիսոփայության մեջ:
  18. Կոնտը որպես գիտության փիլիսոփայության պոզիտիվիստական ավանդույթի հիմնադիր:
  19. Դասական պոզիտիվիզմի ճգնաժամը: Էմպիրիոկրիտիցիզմ:
  20. Ռասելի «տրամաբանական ատոմիզմը» և նեոպոզիտիվիզմի ծրագիրը:
  21. Գիտական գիտելիքի ճշմարտության հետպոզիտիվիստական ըմբռնումը: Պոպեր:
  22. Հերմենևտիկան որպես սոցիալական գիտելիքի մեկնաբանման արվեստ:
  23. Մարդու օտարման հիմնահարցը էկզիստենցիալիզմի փիլիսոփայության մեջ:
  24. Պատմության փիլիսոփայություն: Պատմության իմաստն ու նշանակությունը:
  25. Ճշմարտության հարցը պրագմատիզմի փիլիսոփայության մեջ:
  26. Աշխարհի պատկերի փիլիսոփայական ըմբռնումը, նրա կառուցվածքն ու գործառույթները:
  27. Աշխարհի դիցաբանական պատկերը և նախագիտության ձևավորման սոցիոմշակութային նախադրյալները:
  28. Աշխարհի կրոնական պատկերը:
  29. Աշխարհի դասական (մեխանիկական) պատկերը:
  30. Աշխարհի հետդասական (քվանտառելյատիվիստական և էվոլյուցիոն պատկերը:
  31. Աշխարհի էվոլյուցիոնիստական պատկերը:
  32. Իմացության պրոցեսի էությունն ու կառուցվածքը: Զգայական և ռացիոնալ ճանաչողություն:
  33. Մտածողություն և լեզու: Բնական և արհեստական լեզուներ: Մտածողության մոդելավորման և արհեստական ինտելեկտի հիմնահարցերը:
  34. Գեղեցկության սկզբունքը տեսության մեթոդաբանական կարգավորիչների համատեքստում:
  35. Փաստարկումը որպես տեսական գիտելիքների հիմնավորման եղանակ: Համատեքստային (կոնտեքստուալ) փաստարկման եղանակները:
  36. Ճշմարտությունը որպես տեսական գիտելիքի օբյեկտիվության մեթոդաբանական կարգավորիչ:
  37. Գիտական գիտելիքների ճշմարտության նորպոզիտիվիստական ըմբռնումը: Վերիֆիկացման սկզբունքը:
  38. Գիտական գիտելիքի ճշմարտության հետնեոպոզիտիվիստական ըմբռնումը: Ֆալսիֆիկացման սկզբունքը:
  39. Գիտական գիտելիքի էմպիրիկ մակարդակն ու նրա կառուցվածքը:
  40. Գիտական գիտելիքի մետատեսական մակարդակը և նրա կառուցվածքը:
  41. Գիտական հետազոտության մեթոդաբանությունը. մեթոդ և մեթոդաբանություն:
  42. Էմպիրիկ հետազոտության համագիտական մեթոդները:
  43. Տեսական ճանաչողության համագիտական մեթոդները:
  44. Էմպիրիկ հետազոտության և տեսական ճանաչողության համատրամաբանական մեթոդները:
  45. Օրենքը, վարկածը և տեսությունը որպես գիտական գիտելիքի ձևեր: Գիտական տեսությունը որպես հավաստի գիտելիքի ձև:
  46. Գիտության զարգացման Թ.Կունի մոդելը: Գիտական հարացույց և գիտական հեղափոխություն:
  47. Գիտական հայտնագործության տրամաբանությունը ըստ Իմրե Լակատոսի: Հետազոտական ծրագրերի մրցակցության սկզբունքը:
  48. Գիտության փիլիսոփայության հետմոդեռնիստական վարկածը ըստ Պոլ Ֆոյերաբենդի: Մեթոդական անարխիզմի սկզբունքը:
  49. Արդի գիտատեխնիկական ճգնաժամի առանձնահատկությունները:
  50. Գիտության զարգացման ինտերնալիստական /ներքին/ և էքստերնալիստական /արտաքին/ մոդելները:
  51. Կյանքի ծագման բնագիտական և փիլիսոփայական վարկածները: Կյանքի փիլիսոփայական ըմբռնումը:
  52. Մարդու ծագման բնագիտական և փիլիսոփայական վարկածները: Մարդու էությունը:
  53. Մշակույթի ծագման բնագիտական և փիլիսոփայական վարկածները: Մշակույթի էությունը։
  54. Քաղաքակրթության ծագման վարկածները։ Կոլեկտիվապաշտական և անհատապաշտական քաղաքակրթություններ։
  55. Պետության ծագման փիլիսոփայական վարկածները. պետությունն իբրև սոցիալականության կազմակերպման եղանակ:
  56. Սոցիալականությունը որպես հասարակության հիմնարար հատկություն. սոցիալական կեցության դրսևորմա ձևերը:
  57. Հասարակությունն իբրև ինքնազարգացող և ինքնակարգավորվող համակարգ։
  58. Սոցիալական առաջադիմության էությունը, դրևորման ձևերն ու չափորոշիչները:
  59. Սոցիալական կեցության հետազոտման մեթոդները (նոմոթետիկ և իդեոգրաֆիկ) և դրանց դրսևորման ձևերը:
  60. Բնությունը որպես փիլիսոփայական իմաստավորման օբյեկտ: էկոլոգիական փիլիսոփայություն:
  61. Պատմության զարգացման փուլային մոդելը:
  62. Պատմության զարգացման գծային մոդելը:
  63. Պատմության զարգացման ուտոպիստական մոդելը:
  64. Պատմության զարգացման մարքսիստական և մոդեռնիստական մոդելները:
  65. Պատմության զարգացման սիներգետիկական և հետմոդեռնիսատական մոդելը:
  66. Հասարակական կյանքի տնտեսական ոլորտը: Բաշխման, փոխանակման և սպառման հարաբերությունների փիլիսոփայական ըմբռնումները:
  67. Հասարակական կյանքի սոցիալական ոլորտը: Հասարակության սոցիալական կառուցվածքը և նրա պատմական էվոլյուցիան:
  68. Հասարակական կյանքի քաղաքական ոլորտը: Քաղաքական կեցության առանձնահատկությունները:
  69. Քաղաքացիական հասարակության ընդհանուր բնութագիրը: Ազատություն և պատասխանատվություն:
  70. Հասարակական գիտակցության կառուցվածքը, մակարդակները և ձևերը:
  71. Ազգային հոգեբանություն և ազգային կենսափիլիսոփայություն:
  72. Մշակույթ և քաղաքակրթություն: Մշակույթների երկխոսություն և մշակութային ագրեսիա:
  73. Ազգ, ազգային պետություն,ազգային մշակույթ:
  74. Կյանքի իմաստը: Կյանքի և մահվան հիմնահարցը մարդու հոգևոր փորձում:
  75. Արդի մարդաբանական ճգնաժամի առանձնահատկությունները. ամբոխ և ամբոխային վարք: